صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشتاز
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۶۰۰
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۲۹۸
News
دسته بندی اخبار بورس و شاخص ها, اخبار صندوق
عنوان خبر پر بازده ترین صندوق های سرمایه گذاری معرفی شدند
منبع -
مقدمه مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، اسامی پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری در ماه منتهی به 29 فروردین ماه 90 را اعلام کرد.
متن خبر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: متوسط بازدهی یک ماهه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تاریخ فوق به 59/22 درصد رسید.

ایمان مقدسیان با بیان اینکه متوسط بازدهی بازار در یک ماه گذشته 45/13 درصد بود، افزود: 12 صندوق سرمایه‌گذاری در سهام توانستند بازدهی بیش از بازار کسب کردند.

وی اظهار داشت : در بین چهار صندوق سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ، صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز در ماه قبل و صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان در هفته پیش، بیشترین بازدهی را به دست آوردند.

مقدسیان ادامه داد: در دوره یک ساله منتهی به 29 فروردین‌ماه 90، صندوق سرمایه‌گذاری پویا با 78/110 درصد بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسیران با 85/105 و گنجینه بهمن با 63/105 درصد بازدهی در رتبه های بعدی ایستادند.

وی درباره ارزش صندوق‌های سرمایه گذاری گفت: ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا تاریخ فوق به 9517 میلیارد ریال رسید که بیش از 4600 میلیارد ریال از این مقدار متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام است.

کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اظهار داشت: بیشترین ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان ، ممتاز و مهر ایرانیان است.

مقدسیان تعداد سرمایه گذاران حقیقی صندوق های سرمایه گذاری در پایان فرودین ماه امسال را بیش از 18 هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین تعداد سرمایه‌گذار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه کوچک در صندوق سرمایه‌گذاری عقیق و در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ در صندوق ممتاز حضور دارند.

پیوست