صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشتاز
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۶۰۰
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۲۹۸
News
دسته بندی اخبار بورس و شاخص ها, اخبار صندوق
عنوان خبر پر بازده ترین صندوق های سرمایه گذاری معرفی شدند
منبع -
مقدمه مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، اسامی پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری را در ماه منتهی به 23 فروردین ماه جاری اعلام کرد.
متن خبر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت : صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، ماه منتهی به 23 فروردین ماه را در حالی به پایان رساندند که طی این ماه، بیشترین بازده آنها به 34 درصد رسید.

ایمان مقدسیان با بیان اینکه بازدهی متوسط بورس تهران در تاریخ فوق 77/18 درصد بود، افزود: 21 صندوق سرمایه‌گذاری در سهام توانستند ، بازدهی بیش از بازار را کسب کنند.

وی اظهار داشت : در بین چهار صندوق سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ، صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز در ماه و هفته پیش بیشترین بازده‌ را به دست آورد.

مقدسیان تصریح کرد : در دوره یک ساله منتهی به 23 فروردین ماه جاری ، صندوق سرمایه‌گذاری پویا با 34/114 درصد بیشترین بازده را به خود اختصاص داد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری فارابی با 8/112 و گنجینه بهمن با 12/107 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

وی درباره ارزش صندوق های سرمایه گذاری گفت: ازش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا تاریخ فوق مبلغ 8982 میلیارد ریال بود که بیش از 4500 میلیارد ریال آن متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری درسهام است.

مقدسیان افزود : بیشترین ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان ، ممتاز و مهر ایرانیان است.

کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس درخصوص تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی به بیش از 17 هزار و 236 نفر رسیده است که بیشترین تعداد سرمایه‌گذار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه کوچک در صندوق عقیق و در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ در صندوق ممتاز حضور دارند.

پیوست