صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشتاز
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۶۰۰
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۲۹۸
News
دسته بندی اخبار بورس و شاخص ها, اخبار صندوق
عنوان خبر صندوق های سرمایه گذاری ، با امکان خرید تک واحدی، متنوع تر شدند
منبع -
مقدمه افزایش تعداد صندوق‌ها علاوه بر حرفه‌ای و تخصصی شدن بازار به زمینه ورود افراد و نقدینگی جدید به بازار سرمایه را تسهیل می‌کند.
متن خبر

مدیرعامل سابق کارگزاری سهام عدالت : 

صندوق های سرمایه گذاری ، با امکان خرید تک واحدی، متنوع تر شدند 

افزایش تعداد صندوق‌ها علاوه بر حرفه‌ای و تخصصی شدن بازار به زمینه ورود افراد و نقدینگی جدید به بازار سرمایه را تسهیل می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،محمدجواد شیخ - مدیرعامل سابق کارگزاری سهام عدالت - با بیان این مطلب ، در خصوص کاهش یونیت‌های سرمایه‌گذاری از 10 به یک واحد گفت: این اقدام را می‌توان یک نقطه مثبت در بازار سرمایه برشمرد چرا که با این امکان سرمایه‌گذاران با سرمایه کمتر نیز می‌توانند به راحتی وارد بازار شوند.

وی افزود:از سوی دیگر دارندگان این واحد ها نیز می توانند هر تعدادی از واحدهای خود را بفروشند و مشتریان بیشتری را برای واحد های خود پیش رو خواهند داشت. 

 

شیخ با اشاره به این نکته که تاکنون استقبال مردم از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل توجه بوده تصریح کرد: این اقدام می‌تواند سیاستی در جهت متنوع‌تر شدن صندوق‌های سرمایه‌گذاری و افزایش تعداد آن باشد.

وی افزود: با این تفاسیر افراد می‌توانند نسبت به تشکیل یک پرتفوی صندوقی اقدام کنند. به‌طوری که جای سهام پرتفوی خود را از صندوق‌های متنوع پر کنند.

به گفته شیخ افزایش تعداد صندوق‌ها علاوه بر حرفه‌ای و تخصصی شدن بازار ، زمینه ورود افراد به بازار سرمایه را تسهیل می‌کند.

معاون مالی اقتصادی شر کت ملی مس تصریح کرد: از آنجایی که در این قبیل صندوق‌ها مردم می‌توانند با سرمایه‌گذاری غیرمستقیم وارد بازار شوند بنابراین دیگر اسیر جو روانی و شایعات بازار نخواهند شد.

پیوست