صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشتاز
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۶۰۰
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۲۹۸
News
دسته بندی اخبار بورس و شاخص ها, اخبار صندوق
عنوان خبر عرضه شركت بيمه دانا در بورس احتمالا تا 20 روز ديگر * ارسال صورت‌هاي مالي حسابرسي شده تا دو هفته آينده به بورس
منبع -
مقدمه مديرعامل بيمه دانا از تحويل صورت‌هاي مالي حسابرسي شده سال 88 و بودجه 89 اين شركت به شركت بورس حداكثر تا دو حداكثر هفته آينده پس از بررسي‌هاي سازمان حسابرسي خبر داد.
متن خبر

مديرعامل بيمه دانا از تحويل صورت‌هاي مالي حسابرسي شده سال 88 و بودجه 89 اين شركت به شركت بورس حداكثر تا دو حداكثر هفته آينده پس از بررسي‌هاي سازمان حسابرسي خبر داد.

هادي اويارحسين در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به پذيرش بيمه دانا در بورس اظهار كرد: صورت‌هاي مالي و بودجه 89 شركت، به سازمان حسابرسي ارسال شده و اين سازمان آن را دراولويت كاري خود قرار داده است. فكر مي‌كنم كار حسابرسي تا 10 روز آينده انجام شود و به محض آماده شدن مدارك، آن‌ها را به شركت بورس ارائه خواهيم داد.

وي درباره مشكل مالياتي بيمه دانا كه تا پيش از اين مانع عرضه اين شركت در بورس شده بود گفت: اين موضوع مربوط به صورت‌هاي مالي قبل بوده است و مشكل زيان انباشته با احتساب ماليات در صورت‌هاي مالي و بودجه 89 شركت حل شده است.

مديرعامل بيمه دانا درباره زمان عرضه اين شركت در بورس افزود: فكر مي‌كنم تا 20 روز آينده اين شركت در بورس عرضه شود البته به طور دقيق معلوم نيست. ما تاكنون به دليل تعويق عرضه بيمه دانا در بورس، سه جلسه پيش‌معارفه برگزار كرده‌ايم. چهار يا پنج روز پس از اعلام نماد زير نظر سازمان خصوصي‌سازي اين عرضه انجام خواهد شد.

به گفته اويارحسين زمان و ميزان عرضه در اولين روز به نظر سازمان خصوصي‌سازي بستگي دارد.

به گزارش ايسنا، 36 درصد سهام بيمه دانا قرار است در بورس عرضه شود و 64 درصد مابقي تكليف روشني دارد. 39 درصد در قالب رد ديون واگذار شده است، پنج درصد به پرسنل خواهد رسيد و 20 درصد نزد دولت باقي خواهد ماند.

13/23 درصد سهام بيمه دانا به تامين اجتماعي، 6.87 درصد به صندوق بازنشستگي كشوري، هفت درصد به سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح و دو درصد به صندوق ذخيره فرهنگيان اختصاص دارد.

سرمايه شركت بيمه دانا 5/10 ميليارد تومان است.

پیوست