صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشتاز
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۶۰۰
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۲۹۸
News
دسته بندی اخبار بورس و شاخص ها, اخبار صندوق
عنوان خبر 4 صندوق سرمایه گذاری بازدهی بیش از بازار کسب کردند
منبع -
مقدمه بر اساس گزارش مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، چهار صندوق سرمایه گذاری در سهام بازدهی بیش از بورس تهران را در سال 89 به دست آوردند.
متن خبر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بازدهی بورس تهران در سال گذشته 85 درصد بود که چهار صندوق سرمایه گذاری پویا، آگاه، فارابی و پیشتاز بیش از بازدهی بازار را کسب کردند.

بر اساس این گزارش، صندوق‌های سرمایه‌گذاری سال 89 را در حالی به پایان رساندند که دراین سال از جنبه‌های مختلف شاهد رشد و شکوفایی بیشتر بودند.

تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری از 33 به 51 صندوق در پایان سال 89 رسید که آخرین مجوز صادر شده مربوط به صندوق شاخصی کارآفرین با اندازۀ بزرگ بود که مجوز خود را در روز بیست و چهارم اسفندماه گذشته دریافت کرد.

همچنین درحالی که ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در پایان سال 88 بالغ بر 3179 میلیارد ریال بود، ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا نیمۀ دوم اسفند ماه سال گذشته به بیش از 7400 میلیارد ریال رسید تا رشدی 132 درصدی را تجربه کنند.

بیشترین رشد ارزش در بین انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با اندازۀ کوچک بود که رشدی 352 درصدی را تجربه کردند.

همچنین در میان سایر صندوق‌هایی که فعالیت خود را سال 89 آغاز کردند، صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه بهمن با 73 درصد بیشترین میزان بازدهی را به خود اختصاص داد، ضمن اینکه این صندوق بیش از 200 سرمایه‌گذار حقیقی دارد.

بر اساس این گزارش، به لحاظ تعداد سرمایه‌گذران در سال 89 رشد قابل توجهی را در تعداد سرمایه‌گذاران شاهد بودیم، به این ترتیب که تعداد کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری از 6366 نفر به بیش از 15900 نفر رسید که این امر بیانگر ورود سرمایه گذاران غیر حرفه ای به بازار سرمایه از طریق این صندوق هاست.

پیوست