صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشتاز
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۶۰۰
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۲۹۸
News
دسته بندی اخبار بورس و شاخص ها, اخبار صندوق
عنوان خبر حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری در فرابورس
منبع -
مقدمه مدیر پذیرش فرابورس از امکان حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری در فرابورس خبر داد.
متن خبر

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مهدی علم الهدی، گفت: بحث معامله اوراق مشارکت و گواهی سپرده در فرابورس فضا را برای سایر سرمایه‌گذاری‌ها مساعد کرده و در پی آن هستیم تا امکان حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان ابزار جدیدی در فرابورس فراهم شود.

 وی خاطرنشان کرد: این صندوق‌ها به عنوان یک ابزار مالی جدید می‌تواند افراد را به سرمایه‌گذاری در بورس ترغیب کند؛ ضمن اینکه با توجه به سرعت پذیرش در فرابورس، شرکت‌های جذاب در صنایع مختلف می‌توانند وارد فرابورس شوند.

 علم‌الهدی با اشاره به ورود بخشی از مبالغ حاصل از یارانه‌ها به بازار سرمایه تصریح کرد: آنچه که در چنین مقطعی می‌تواند مردم را به سمت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه سوق دهد، ایجاد ابزار متنوع و تسهیل شرایط ورود در بازاری مانند فرابورس است.

 وی افزود: ایجاد این بستر در کنار اقدام سازمان بورس برای ایجاد شفافیت اطلاعاتی شرکت‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع در مورد آنها مردم را به سرمایه‌گذاری مجاب کند.

 علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجود در بورس، دیگر نیازی به داشتن اطلاعات گسترده نیست و مردم می‌توانند به راحتی وارد بورس یا فرابورس شوند.

 وی با بیان اینکه بورس پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و افراد برای حضور در این بازار باید محتاط باشند گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در فرابورس در صورتی که جایگاه خود را بیابند به راحتی می‌توانند سرمایه‌گذاران جدید را جذب کنند و اگر این امر با موفقیت صورت گیرد مردم با اعتماد بیشتر وارد بازار می‌شوند، ضمن اینکه بازار تخصصی‌تر می‌شود.

به گفته وی فرهنگ‌سازی در این مورد عامل مهمی در جذب افراد به بازاری مانند فرابورس است.

پیوست