صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشتاز
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۶۰۰
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۲۹۸
News
دسته بندی اخبار بورس و شاخص ها, اخبار صندوق
عنوان خبر 28 صندوق سرمایه گذاری بازدهی بیش از بازار کسب کردند
منبع -
مقدمه بر اساس گزارش مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، 28 صندوق سرمایه گذاری در سهام بازدهی بیش از بورس تهران را در هفته دوم دی ماه جاری به دست آوردند.
متن خبر

بر اساس گزارش مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، 28 صندوق سرمایه گذاری در سهام بازدهی بیش از بورس تهران را در هفته دوم دی ماه جاری به دست آوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با بیان اینکه بازدهی بازار در هفته دوم دی ماه جاری
68/2 درصد بود،‌ گفت: 28 صندوق سرمایه‌گذاری توانستند بازدهی افزون بر بازدهی بازار را کسب کنند.

ایمان مقدسیان اظهار داشت : در بین 4 صندوق سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ، صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز در ماه و هفته گذشته بیشترین بازده‌ را به دست آورد.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله صندوق‌های سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد:  صندوق سرمایه‌گذاری پویا با 94/91 درصد بازدهی در صدر ایستاد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری آگاه با 57/85 و پیشتاز با 99/82 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

مقدسیان درباره ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تصریح کرد: ارزش صندوق‌ها تا نیمه دی ماه جاری به 6763 میلیارد ریال رسید که بیش از 2784 میلیارد ریال از این مبلغ متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام است.

وی ادامه داد : بیشترین ارزش در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان، مهر ایرانیان و ممتاز است.

مقدسیان گفت :  سرمایه‌گذاران حقیقی69 درصد واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که  سرمایه‌گذاران حقیقی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری فیروزه، پارس و کارآفرین بیشترین درصد تملک را دراختیار دارند.

پیوست