صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشتاز
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۶۰۰
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۲۹۸
News
دسته بندی اخبار بورس و شاخص ها, اخبار صندوق
عنوان خبر پر بازده ترین صندوق های سرمایه گذاری معرفی شدند
منبع -
مقدمه مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، اسامی پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری را اعلام کرد.
متن خبر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، صندوق سرمایه گذاری پویا در دوره یکساله منتهی به دوازدهم آذرماه جاری 37/67 درصد بازدهی کسب کرد و درصدر بیشترین بازده صندوق های سرمایه گذاری قرار گرفت.

همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری فارابی با 27/66 و آگاه با 10/65 درصد بازدهی در رتبه های بعدی ایستادند.

بر اساس این گزارش،‌ بازدهی متوسط بورس تهران در هفته منتهی به دوازدهم آذرماه جاری منفی 05/0 درصد بود که 26 صندوق سرمایه گذاری، بازدهی بیش از بازار را کسب کردند.

در بین چهار صندوق سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز در ماه پیش و صندوق‌های سرمایه‌گذاری امین گلوبال و مهر ایرانیان در هفته گذشته بیشترین بازده‌ها را به دست آوردند.

دراین گزارش آمده است : ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا روز دوازدهم آذرماه جاری به 6600 میلیارد ریال رسید که بیش از 2550 میلیارد ریال از این مقدار متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام بود.

بیشترین ارزش در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام به ترتیب متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان،‌ مهر ایرانیان و ممتاز است.

بر اساس این گزارش،‌ سرمایه‌گذاران حقیقی بیش از 69 درصد واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران حقیقی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری پارس، فیروزه و کارآفرین بیشترین درصد تملک را در اختیار دارند.

پیوست