صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشتاز
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۶۰۰
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۲۹۸
News
دسته بندی اخبار بورس و شاخص ها, اخبار صندوق
عنوان خبر صندوق سرمایه گذاری ؛ جذاب تر از سهام
منبع -
مقدمه بر اساس گزارش مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، 10 صندوق سرمایه گذاری در سهام بازدهی بیش از بورس تهران را در هفته نخست تیرماه جاری به دست آوردند.
متن خبر

بر اساس گزارش مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، 10 صندوق سرمایه گذاری در سهام بازدهی بیش از بورس تهران را در هفته نخست تیرماه جاری به دست آوردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بازدهی متوسط بورس تهران در هفته منتهی به چهارم تیرماه جاری 81 صدم درصد بود که 10 صندوق سرمایه گذاری توانستند بازدهی بیش از این مقدار را کسب کنند.
بر اساس این گزارش، در بین چهار صندوق سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ، صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز در ماه و هفته اول تیرماه جاری بیشترین بازدهي را به دست آورد.
همچنین در دوره یکساله منتهی به چهارم تير ماه جاری، صندوق سرمایه‌گذاری آگاه با 90‌درصد، بیشترین بازدهي را به خود اختصاص داد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پویا با 77 و سهم آشنا با 67‌درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا تاریخ فوق به بیش از 4هزار و 154میلیارد‌ريال رسید که بیش از يك‌هزار و 635میلیارد‌ريال از این مقدار متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بود.
بیشترین ارزش در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام به ترتیب متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان ، ممتاز و مهرایرانیان است.
بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاران حقیقی بیش از 69‌درصد واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها را به خود اختصاص دادند.

پیوست